Acasă Ştiri
Banner
Director firme InfoTurda: 55 de firme listate
  • Afaceri, Economie
  • Artă şi cultură
  • Computere, Internet
  • Construcţii şi amenajări
  • Cumpărături
  • Educaţie
  • Industrie
  • Mass-Media, Comunicaţii
  • Medicină şi sănătate
  • ONG
  • Servicii
  • Sport şi agrement
  • Timp liber
  • Transport, Auto
  • Turism
Recomandă pe facebook
Declaraţii după meci PDF Imprimare Email
Scris de Ziarul 21   
Marţi, 31 August 2010 14:00
gheorghe ghitGherghe Ghiţ, antrenor FC Bihor: „Am venit să câştigăm”
 
Arieşul porneşte cu stângul în acest sezon PDF Imprimare Email
Scris de Ziarul 21   
Marţi, 31 August 2010 14:00
ariesul-bihorUna spune conducerea, alta joacă echipa
 
Rolul pedepsei în corectarea comportamentului la copii PDF Imprimare Email
Scris de Ziarul 21   
Marţi, 31 August 2010 14:00
Se spune că „bătaia este ruptă din rai” atunci când ne referim la necesitarea „îndreptării” comportamenului unui copil neascultător. Pare o soluţie nesofisticată şi la îndemână, pe care mulţi părinţi încă o aplică copiilor lor. Pedeapsa fizică însă are consecinţe negative în dezvoltarea emoţională şi comportamentală pe termen lung a copilului, deşi în momentul aplicării acesteia, problema pare să fie rezolvată (din punctul de vedere al părintelui): copilul va evita, de frică, să mai repete greşelile care au atras după sine bătaia „divină”. Ca formă de penalizare, pedeapsa fizică este considerată de către psihologi ca fiind ineficientă şi periculoasă. Aplicată în public, mai ales de faţă cu alţii, provoacă umilirea copilului. La rândul lor, preluând comportamentul punitiv al părinţilor faţă de ei, copiii vor deveni agresivi, vor avea o atitudine ostilă şi negativă faţă de ceilalţi şi vor recurge la rândul lor la manifestări violente atunci când nu li se face pe plac. În relaţia cu părinţii sau părintele care recurge la pedepse fizice, copilul devinde duplicipar, va începe să-i ascundă unele lucruri, comunicând mai puţin cu el. O pedeapsă aspră poate îndrepta pentru moment o greşeală a copilului, dar fiind în sine un stimul negativ, nu va duce la consolidarea unui comportament dezirabil de durată. Cine mai crede că pedepsele au rol în „formarea caraterului” (pozitiv) al copilului se înşeală; ele doar suprimă pentru puţin timp nişte greşeli. De exemplu, copilul va învăţa de frică, pentru a nu lua note mici şi pentru a evita să atragă asupra lui pedeapsa părinţilor, dar nu îşi va ajunge să înveţe din pasiune, iar când ameninţarea pedepsei dispare, comportamentul lui faţă de şcoală se va schimba şi el. Sau va începe să îşi mintă părinţii, aşa cum se şi întâmplă în multe cazuri, ajungând să le ascundă faptul că a luat note mici sau că a fost criticat de profesor, caz în care pedepsele nu îşi ating scopul. Dacă părinţii nu încearcă să se apropie cu înţelegere şi să abordeze cu maturitate problemele prin care trece copilul şi vor recurge la ameninţări sau la pedepse, aceste probleme nu vor fi soluţionate în avantajul copilului. Astfel, pentru a evita „represiunile” părinţilor sau ale altor persoane cu autoritate faţă de el, copilul va începe să mintă, să caute scuze, să simuleze anumite comportamente sau să dea vina pe alţii pentru a preveni pedeapsa, mai pe scurt, el va deveni duplicitar. Psihologii fac o serie de recomandări care ar trebui avute în vedere atunci când se recurge la penalizarea greşelilor copiilor. Astfel, este indicat ca pedeapsa (nu mă refer la cea fizică) să vină pe cât posibil imediat după ce a avut loc greşeala, nu să fie amânată. Amânarea pedepsei (de exemplu, „o încasezi tu acasa!”) este o formă de cruzime. De asemenea, este important ca admonestarea să fie făcută în particular, nu de faţă cu musafirii, prietenii sau colegii copilului, întrucât acesta se va simţi umilit faţă de ei. Şi nu în ultimul rând, copilului trebuie să i se specifice clar comportamentul pentru care este pedepsit. Situaţia în care copilul a greşit trebuie clar conturată. E total greşit să etichetăm un copil când ne referim la un comportament al său care nu ne place: „Eşti rău!” sau „eşti leneş!”. I se poate spune ceva de genul „Ai greşit făcând (sau nefăcând) cutare sau cutare lucru, iar pentru asta vei fi sancţionat astfel....”. Copilul va şti în felul acesta pentru ce este pedepsit, va face legătura între comportamentul lui şi pedeapsa primită, va „înţelege” situaţia şi, foarte important, legătura emoţională cu cel care îl pedepseşte nu va fi afectată negativ.
 
Cu ce râde Turda la Soare PDF Imprimare Email
Scris de Ziarul 21   
Luni, 30 August 2010 14:00
Dacă ceea ce ne-am propus să citiţi în continuare e de râs, înseamnă că şi textul ăsta are şanse să fie pamflet.
 
Oferta PDF Imprimare Email
Scris de Ziarul 21   
Luni, 30 August 2010 14:00
marian opreaCu siguranţă ştiţi povestea aia occidentală cu „înainte să te întrebi ce face ţara pentru tine, întreabă-te ce poţi face tu pentru ţară”. O ştiţi? Ei bine, am zis că se poate porni şi de la asta în raţionamentul care urmează, chiar dacă nu neapărat luând-o de bună, chiar dacă raţionamentul e mai degrabă o înşiruire de constatări cel mai probabil atinse de subiectivitate şi chiar dacă rezolvarea s-ar putea să nu vină niciodată.
 
«ÎnceputAnterior3401340234033404340534063407340834093410UrmătorSfârşit»

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL
Banner