S-a lansat brandul turistic al Turzii Imprimare
Scris de Ziarul 21   
Joi, 31 Martie 2011 12:17
lansare brand turdaJoi, Teatrul Municipal Turda a găzduit un eveniment major pentru Turda: lansarea brandului turistic. Începând cu orele 18.00, sala de spectacole a teatrului turdean a fost plină, atenţia spectatorilor fiind captată de un real spectacol, oferit de administraţia turdeană, cu prilejul lansării brandului, de la discursul primarului Tudor Ştefănie, al reprezentantului firmei ce a conceput şi realizat brandul, la un spectacol de lumină şi culoare centrat pe brand şi, nu în ultimul rând, la concertul Direcţiei 5.
lansare brand turdaCuvântul primarului Tudor Ştefănie a subliniat faptul că şanselele unui oraş de a se dezvolta din punct de vedere economic, turistic, social şi cultural sunt date de felul în care este percepută imaginea oraşului, din exterior. De aceea, „dorinţa mea este ca tot ce reprezintă brandul turistic al Municipiului Turda să devină o realitate incontestabilă”, a spus Ştefănie, menţionând că Municipiul Turda este printre primele oraşe din România care are un brand turistic. „Forma de spirală a brandului reprezintă continuitate, progres, continuă dezvoltare. Prin continuitatea proiectelor pe care dorim să le implementăm şi printr-o bună promovare a resurselor pe care le avem, Turda o să ajungă la progres şi dezvoltarea va fi un cuvânt folosit de toţi cei care vor privi înspre noi”, a explicat Ştefănie.
lansare brand turdaNecesitatea realizării unui brand turistic pentru Turda survine odată cu amploarea deosebită a turismului şi cu sumele considerabile care pot fi atrase prin acesta. Un brand turistic este faţa luminoasă a unui oraş, însemnând deschidere, comunicare, ospitalitate, aventură şi spirit de descoperire, adică dezvoltare în viitor. Un brand turistic înseamnă notorietate, investiţii, potenţial de dezvoltare a mediului de afaceri şi, nu în ultimul rând, creare de locuri de muncă. Prin brand, Turda este desemnată ca fiind „Pol turistic al Transilvaniei”, „Oraşul în care se regăseşte tot Ardealul” şi „Sinteză complexă de servicii turistice, unică la nivel naţional”. Dar această afirmare a oraşului trebuie susţinută investiţional, strategic şi managerial.
Brandul, lansat joi, are ca motto „Turda - Descoperă oraşul salinei”, insistându-se astfel pe ideea că oraşul are multe de oferit turiştilor, chiar dacă „locomotiva” turistică a Municipiului Turda este salina. Iar atracţiile turistice ale oraşului, ce reprezintă o bază materială solidă pentru a construi o platformă turistică performantă, sunt, în afară de Salină, Castrul Roman Potaissa, Palatul Princiar, Biserica Reformată-Calvină din Turda Nouă, Biserica Reformată-Calvină din Turda Veche, Biserica Romano-Catolică, Teatrul Municipal, Staţiunea balneo-climaterică, Parcul zoologic, Mormîntul lui Mihai Viteazu, Sănduleşti, Cetatea Liteni, Cetatea Colţeşti, Rimetea, Cheile Turzii şi Cheile Turenilor.
Odată cu dezvoltatea altor obiective valoroase în jurul salinei, cum ar fi Parcul zoo, reţeaua hotelieră modernă şi infrastructura rutieră, complexul salină-lacuri-parc zoo-alte atracţii, Turda poate deveni un parc de distracţii monumental, unic la nivel regional, naţional şi, poate, chiar central-european. Iar această deschidere uluitoare pe care Turda o poate avea, se va concretiza şi prin hotelul de 5 stele, unic în lume, ce se va construi în Mina Anton. Unitatea hotelieră va avea o bază de tratament proprie, dar şi un complex comercial. De asemenea, tot în această perioadă se pun bazele construirii unui parc fotovoltaic, valoarea totală a proiectului fiind de 2, 5 milioane de euro.
Brandul turistic, lansat joi, are elemente vizuale stilizate, preluate din amenajarea modernă a salinei. Structura în spirală este folosită în amenajarea modernă şi în corpurile de iluminat, cu tentă avangardistă, spirala însemnând progres, derulare în timp, elevare, dezvoltare. Regimul cromatic arată multitudinea de atribute ale brandului turistic, precum şi diversele sale valori: istorice, culturale, contemporane. Iniţialele oraşului Turda sunt reflectate ca însemnând Tradiţional, Unic, Relaxant, Dinamic, Atractiv. Site-ul turistic al Turzii este www.turismturda.ro.
După cuvântul primarului Tudor Ştefănie, pe scena Teatrului Municipal Turda s-a desfăşurat un spectacol impresionant de lumină şi culoare, un regal a ceea ce reprezintă brandul turistic al Turzii. Publicul a fost captat de imaginile create de lasere, pe un fond minim de fum, o extraordinară emisie 3D.
directia 5 la turdaNu mai puţin valoros a fost şi concertul susţinut, cu eleganţă şi potrivit momentului, de trupa Direcţia 5.