Acasă Ştiri Turda – un brand turistic
Banner
Director firme InfoTurda: 55 de firme listate
  • Afaceri, Economie
  • Artă şi cultură
  • Computere, Internet
  • Construcţii şi amenajări
  • Cumpărături
  • Educaţie
  • Industrie
  • Mass-Media, Comunicaţii
  • Medicină şi sănătate
  • ONG
  • Servicii
  • Sport şi agrement
  • Timp liber
  • Transport, Auto
  • Turism
Recomandă pe facebook
Turda – un brand turistic PDF Imprimare Email
Scris de Ziarul 21   
Joi, 31 Martie 2011 12:17
irimie-stefanie-pinteaMiercuri, 30 martie, de la orele 10.00, Sala mare a Primăriei Turda a găzduit o conferinţă de presă, iniţiată de către primarul Tudor Ştefănie. Alături de primarul municipiului Turda au fost viceprimarul, Mircea Irimie şi purtătorul de cuvânt al instituţiei, Narcisa Pintea. Primarul Ştefănie a dorit să marcheze evenimentul care urma să aibă loc în ziua următoare, joi, lansarea brandului turistic al Turzii şi să dezvolte proiectele care vor transforma oraşul.
Astfel, Ştefănie a dezvoltat conţinutul a ceea ce se doreşte a fi brandul turistic al municipiului Turda spunând că motto-ul brandului este „descoperă oraşul de lângă salină”, aceasta deoarece, chiar dacă salina este locomotiva, turistul trebuie să descopere Turda, ca obiectiv turistic. În acest sens, proiectele administraţiei turdene vizează, în primul rând, Hotelul Potaissa, deoarece turiştii, care vin la salină, trebuie să aibă asigurate condiţii de cazare, relaxare şi tratament moderne. Astfel, până la sfârşitul lui iulie, începutul lui august, hotelul trebuie să fie gata să-şi primească oaspeţii, pentru a nu se pierde sezonul. Dacă la salină vin cei cu afecţiuni respiratorii, circulatorii sau reumatismale, hotelul va asigura o ofertă de tratament complex, devenind un modern centru de sănătate, cu jacuzzi, bazin de înot, saună şi piscină, iar transportul turiştilor de la hotel la salină va fi asigurat de primărie. Sursele de finanţare vor veni de la Societatea Salina, iar valoarea investiţiei va fi de 20 de milioane de euro
În altă ordine de idei, pentru ca Turda să devină oraşul care merită să fie vizitat, administraţia turdeană vrea ca anul acesta să fie atacate 100 de străzi din municipiu, cu lucrări de apă, canal şi gaz metan. De asemenea, asfaltarea străzilor, pe proiectul Sângeorz Băi, a fost demarată, primarul spunând că deja zona Băi arată altfel.
Proiectele administraţiei turdene nu se opresc aici. Pe strada Dr.I.Raţiu se va construi un nou cămin şi o nouă grădiniţă, în curând vor fi demarate lucrările pentru reabilitarea şi modernizarea Colegiului Naţional „Mihai Viteazu”, iar muzeul din Turda se va deschide în iunie-iulie anul acesta.
S-au găsit soluţii şi pentru Casa de Cultură, se vor relua lucrările, se va pune accent, deocamdată pe parterul clădirii, acesta urmând să găzduiască expoziţii, pentru că, spune primarul, există la Turda o bogată mişcare artistică şi culturală. Costurile vor fi suportate de Consiliul local şi primăria Turda. Nici Blocul O nu va rămâne aşa cum este acum, ci vor începe lucrările de finalizare a exteriorului.
Administraţia turdeană a preluat cinematograful de vară, urmează celelalte două, Tineretului şi Fox, unde, de asemenea, vor fi făcute ample lucrări de modernizare.
S-a adus în discuţie şi situaţia locurilor de muncă la Turda. Primarul Ştefănie a spus că vor fi create noi locuri de muncă, în primul rând lângă salină, deoarece dezvoltarea acesteia dă posibilitatea investitorilor de a deschide o serie de activităţi comerciale. De altfel, intenţia municipalităţii este de a deschide, lângă salină, un mare centru comercial unde, cei interesaţi, vor putea închiria spaţii pentru vânzarea de produse. Aici se vor crea aproximativ 20 de noi locuri de muncă. De asemenea, parcul logistic Kaufland, de lângă Mihai Viteazu va aduce locuri de muncă şi, de asemenea, şi fabrica de produse pentru SMURD, unde se preconizează crearea a 200 de locuri de muncă. În centrul oraşului se vor deschide terase, iar apariţia acestora va duce, implicit, la nevoia de forţă de muncă.
Ştefănie a adus în discuţie şi eforturile administraţiei turdene în vederea asigurării de locuinţe sociale. Astfel, săptămâna viitoare vor fi predate 36 de apartamente sociale pe strada Panait Cerna.
Ştefănie a vorbit şi despre reportajul Antenei 3, „Turda, oraş otrăvit”, menţionând că acesta a creat un mare deserviciu municipiului, iar viceprimarul Mircea Irimie a completat, spunând că lucrurile nu au fost prezentate real, mercurul nu există la suprafaţă, aşa cum a reieşit din material şi că totul a fost un atac asupra oraşului. În sensul celor spuse, edili au argumentat că au fost făcute analize ale apei freatice şi a râului Arieş, dar nu există poluare.
Tudor Ştefănie a dat asigurări că anul acesta zona poluată va fi neutralizată. Clădirile din zona industrială, Chimicele şi Casirom vor fi demolate, pentru ca Turda să scape de această imagine negativă. Referitor la Forumul de la Bucureşti, unde Ştefănie intenţiona să găsească soluţii de finanţare de la investitorii din Golf, luna viitoare va avea loc o a doua întâlnire, de la care Ştefănie speră să vină cu rezultate pozitive pentru Turda.
Un ultim punct al conferinţei de presă, atacat de primarul Ştefănie, a fost salubrizarea oraşului. Administraţia turdeană a încheiat un contract cu un nou operator de salubritate, care, din 8 firme participante, a câştigat licitaţia. Vom avea un oraş curat după 1 aprilie, spune Ştefănie, întrucât operatorul vine cu maşini corespunzătoare, cu pubele noi şi cu reducerea taxei de salubritate, pentru cetăţeni, de la 6 lei/persoană la 5 lei/persoană. Taxa de salubritate se va plăti operatorului de salubritate, şi nu primăriei, ca până acum, urmând ca cei ce au plătit-o deja să justifice plata cu chitanţa emisă.
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Banner