Acasă Ştiri Mic tratat despre nebăgarea de seamă, prin care: „Clientul nostru” devine „Fraierul ...
Banner
Director firme InfoTurda: 55 de firme listate
  • Afaceri, Economie
  • Artă şi cultură
  • Computere, Internet
  • Construcţii şi amenajări
  • Cumpărături
  • Educaţie
  • Industrie
  • Mass-Media, Comunicaţii
  • Medicină şi sănătate
  • ONG
  • Servicii
  • Sport şi agrement
  • Timp liber
  • Transport, Auto
  • Turism
Recomandă pe facebook
Mic tratat despre nebăgarea de seamă, prin care: „Clientul nostru” devine „Fraierul ... PDF Imprimare Email
Scris de Ziarul 21   
Luni, 08 Noiembrie 2010 14:00
rdsMulte firme prestatoare de servicii lansează pe piaţă oferte generoase, ce au rolul de a atrage cât mai mulţi clienţi. Aburit de ofertă, clientul nu ia aminte la toate prevederile contractului care, de cele mai multe ori îi este pus în faţă la semnat, după o sumară prezentare a clauzelor conţinute de acesta. În fapt, prin aceste contracte, mulţi furnizori de servicii se comportă aidoma caracatiţelor care, odată ce au înhăţat prada, nu mai vor să-i dea drumul cu nici un chip.
Un turdean, Cristian Geamănă, a încheiat un contract cu firma RCS & RDS, ce oferă servicii de televiziune, telefonie şi internet. Toate au fost bune şi frumoase, numai că Geamănă, militar de profesie, a plecat în misiune, tocmai în Afganistan. În condiţiile date, omul a decis să rezilieze contractul cu RCS & RDS, în luna august. Pentru mama lui Cristian Geamănă, care trebuia să îndeplinească această formalitate, în numele fiului plecat pe front, sarcina părea una uşoară, mai ales că acel contract expira în luna septembrie.
Aşa că Letiţia Geamănă a cerut în 10 iulie rezilierea contractului încheiat de fiul său cu firma RCS & RDS. Şi astfel a început calvarul. „Întâi, la punctul de lucru din Turda, nu au vrut să primească cererea. Apoi, mi-au spus că trebuie să scriu solicitarea pe un formular tipizat”. Apoi… Apoi, femeia, exasperată de tergiversările la care o supuneau angajaţii firmei RCS & RDS, a cerut sprijin la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din Turda, unde Letiţia Geamănă a ajuns în 19 august.
Preşedintele asociaţiei, Ioan Chiorean, a transmis solicitarea de reziliere a contractului la Cluj, în aceeaşi zi, dar nici Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor nici Letiţia Geamănă nu au primit vreun răspuns în scris de atunci încoace. Cu toate acestea, un răspuns din partea firmei RCS & RDS tot a venit.
În 25 octombrie, după apeluri repetate, Simona Mihăilă, de la RCS & RDS Cluj îi comunica, prin telefon, preşedintelui Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din Turda, Ioan Chiorean, că numai titularul contratului poate cere rezilierea acestuia. Pentru ca o altă persoană să poată face acest demers, aceasta are nevoie de o împuternicire notarială din partea titularului de contract. Pentru Cristian Geamănă este cam greu să emită o astfel de împuternicire de pe teatrul de operaţiuni din Afganistan, unde se află acum. Letiţia Geamănă a precizat că, într-adevăr, această clauză este cuprinsă în contractul încheiat de fiul său cu RCS & RDS.
Dar, de ce nu se foloseşte aceeaşi măsură în toate situaţiile. De exemplu, de ce nu îi cere RCS & RDS o împuternicire similară Letiţiei Geamănă, pentru ca aceasta să poată plăti factura prin care trebuie să achite nişte servicii de care nu beneficiază nimeni? Sau, dacă un contract se poate prelungi tacit, la expirarea termenului, de ce nu ne-am putea aştepta la apariţia unor situaţii în care un agent al unei astfel de firme să încheie astfel de contracte după o simplă vizită la potenţialii clienţi, pentru că şi faptul de a-l primi în casă pe acel reprezentant se poate interpreta ca un acord tacit? Şi apoi, pe actul adiţional de prelungire sau pe noul contract nu mai este nevoie de semnătura clientului? La aceste întrebări aşteptam răspuns din partea firmei RCS & RDS. Deoarece aceste chestiuni nu se puteau lămuri prin telefonul pentru relaţii cu clienţii, din simplul motiv că jurnalistul nu este client al firmei cu pricina, iar alt număr de telefon de la RCS & RDS Cluj nu este făcut public, se poate spune că reprezentanţii firmei nu au putut fi contactaţi, pentru a-şi exprima opinia vizavi de tărăşenia expusă aici.
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Banner