Acasă Ştiri Lucrări în asfaltul proaspăt
Banner
Director firme InfoTurda: 55 de firme listate
  • Afaceri, Economie
  • Artă şi cultură
  • Computere, Internet
  • Construcţii şi amenajări
  • Cumpărături
  • Educaţie
  • Industrie
  • Mass-Media, Comunicaţii
  • Medicină şi sănătate
  • ONG
  • Servicii
  • Sport şi agrement
  • Timp liber
  • Transport, Auto
  • Turism
Recomandă pe facebook
Lucrări în asfaltul proaspăt PDF Imprimare Email
Scris de Ziarul 21   
Duminică, 21 Noiembrie 2010 14:00
De ceva vreme, la Turda, au început o serie de lucrări. În principal e vorba de proiectul derulat de Compania de Apă Arieş (CAA) prin care se execută lucrări de reabilitare şi extindere a reţelelor de apă şi canalizare la nivelul municipiului, dar nu numai. Odată cu derularea acestui proiect se desfăşoară şi lucrări de reabilitare a drumurilor.
Conform calendarului de lucrări, dar şi informaţiilor transmise opniei publice, reabilitarea drumurilor se face ulterior lucrărilor derulate de CAA. Cu toate acestea, există zone unde deja a fost turnat asfaltul – inclusiv stratul final, având în vedere că au fost trasate şi marcajele rutiere – iar zonele par a fi, în continuare, blocate pentru lucrări care încă se execută. Un exemplu este şi strada Ioan Opriş din Turda în cel puţin două puncte: intersecţia cu strada Aviatorilor şi intersecţia cu Calea Victoriei. În cele două puncte, săptămâna trecută au putut fi văzute indicatoare care restricţionau circulaţia rutieră. La o primă apreciere s-ar putea înţelege că nici nu s-au terminat bine lucrările, că deja iar se taie asfaltul pentru alte lucrări.
În acest sens viceprimarul Turzii, Mircea Irimie, a explicat că nu e vorba de alte lucrări, de probleme care să fi apărut după ce deja a fost turnat asfaltul, ci e doar o operaţiune normală: aducerea gurilor de canal la nivelul asfaltului: „atunci se taie asfaltul în jurul gurii de canal, pentru a se putea aduce la nivel”, spunea Mircea Irimie. De asemenea, viceprimarul Turzii a readus în discuţie problema dispariţiei capacelor de canal, explicând că au mai fost aduse capace noi pentru a fi montate acolo unde acestea au dispărut şi că s-a procedat la sudarea lor, pentru a nu mai fi sustrase de către hoţii de fier vechi. „Gândiţi-vă că un astfel de capac costă între 60 şi 80 de euro bucata, costuri pe care trebuie să le suporte administraţia locală. Oricum, undeva pe la începutul lunii decembrie ne vor veni noi capace de canal care nu sunt de metal. Sunt din material neferos, dar foarte rezistent. Aceste nu vor mai putea fi valorificate la centrele de colectare a fierului vechi”, a adăugat viceprimarul Turzii.
Amintind de colectarea fierului vechi, Mircea Irimie a recunoscut că decizia de a interzice colectarea fierului vechi prin hotărâre de consiliu ar putea avea anumite neajunsuri pentru persoane fizice, dar neajunsuri care pot fi depăşite. „Înţelegem că fiecare om poate avea prin gospodărie, prin garaj, fier pe care ar dori să îl valorifice. De aceea ne-am şi gândit că se poate organiza, periodic, colectarea fierului vechi de la persoane fizice, eventual sub supraveghere, dar acţiunea să se desfăşoare în mod organizat, la fel cum se desfăşoară, de exemplu, colectarea deşeurilor electrocasnice. Astfel, cu siguranţă nu vor mai veni diverşi cetăţeni cu cantităţi mari de fier pe care l-au obţinut în mod ilegal”, a mai adăugat Mircea Irimie.
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Banner